Diploma d'especialització (postgrau)

Arboricultura Urbana

4a Edició
Codi: 24S010
Tipologia: Diploma d'especialització (postgrau)
Idioma: Català
Data d'inici: 17/09/2024
Data darrera sessió presencial: 05/06/2025
Data de finalització: 05/06/2025
34 ECTS / 216 hores presencials
Horari:

De dimarts a dijous de 9 a 13h i de 14.30 a 18.30h, excepte el dia de visita als vivers que l'horari serà de les 8 a les 14h i de 16 a 18 h.

Possibilitat d’assistir a les sessions presencials per videoconferència:
Gravació de classes:
Lloc de realització: Presencial (FES Olot)
Places: 25

Raons per fer el curs

• Curs únic a Catalunya sobre aquesta matèria.
  • Professorat multidisciplinari de perfil elevat: biòlegs, enginyers, paisatgistes, arquitectes, etc.
  • Demanda d’arboristes davant els nous reptes de les administracions i empreses de cara a la gestió de l’arbrat urbà.

A qui s'adreça

• Arquitectes, arquitectes tècnics, paisatgistes, enginyers, tècnics municipals d’espais verds i professionals de la jardineria.
  • Graduats o llicenciats en Biologia o Ciències Ambientals, enginyers de recursos forestals, agrícoles, agrònoms o amb altres títols relacionats.

Requisits d'admissió

Tenir titulació universitària en:

Presentació

Des de l’any 2015, la Fundació d’Estudis Superiors d’Olot, juntament amb l’Institut La Garrotxa i el Consorci de Medi Ambient i Salut Pública de la Garrotxa SIGMA, ofereix el programa de formació Paisatgisme i Jardineria, destinat a professionals de la jardineria i el paisatgisme. Al llarg d’aquests anys s’han ofert un total de 18 activitats formatives, amb més de 500 participants.

Arran d’aquest èxit i atesa la demanda que hi ha del sector, les entitats organitzadores veiem l’oportunitat d’oferir una formació de rang superior mitjançant aquest curs de postgrau. Per tant, aquest postgrau neix per satisfer la demanda dels professionals de l’arboricultura d’entendre i gestionar de manera sostenible l’arbrat de les nostres ciutats i pobles.

Els últims anys, l’arboricultura urbana s’ha desenvolupat molt ràpidament: amb poc temps, s’ha passat d’una gestió poc específica de l’arbrat urbà a la necessitat de gestionar-lo de forma multidisciplinària, tenint en compte el disseny, la gestió, el manteniment, etc. d’aquest arbrat com a element diferenciador de la infraestructura urbana.

Davant d’aquesta nova visió, els municipis es troben amb una falta de professionals formats i titulats en aquesta matèria, a diferència del que passa a la resta d’Europa i a l’Amèrica del Nord, on ja fa temps que hi ha professionals titulats per dur a terme aquestes tasques.

• Adquirir els coneixements d’arboricultura actuals.
  • Conèixer les característiques de la biodiversitat i l’ecosistema urbans, i els serveis ecosistèmics de l’arbrat urbà.
  • Reconèixer el paper de l’arbre en la conservació de la biodiversitat urbana.
  • Aprendre a planificar i gestionar la infraestructura arbrada.
  • Aprendre a dissenyar un espai arbrat.
  • Analitzar la selecció de les espècies idònies per a cada situació.
  • Aprendre les tècniques de plantació en el medi urbà.
  • Conèixer els criteris de poda de l’arbrat urbà.
  • Aprendre a gestionar el risc associat a l’arbrat.

Sortides professionals

• Tècnic a l’Administració pública en les àrees de jardineria, planificació urbana, etc.
  • Tècnic a l’empresa privada especialitzada en el sector de la jardineria, el paisatgisme o la planificació urbana.
Properament Matrícula oberta a partir del
03/06/2024
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

Preu:

Veure descomptes